PDA

Vollständige Version anzeigen : dbf verknüpfen

Ole30
29.09.2005, 16:47
Hallo hier ein Problem

Habe eine Mitgliederverwaltung die ich mit Access auslesen möchte. Wenn ich versuche die dbf Datei zu verknüpfen fragt mich das System nach einer Indexdatei die ich nicht habe. Wenn ich dann abbrechen drücke kommt unerwarteter Fehler vom externen Datenbankbetreiber.

Habt ihr eine Lösung für mich?

Anne Berg
29.09.2005, 19:55
Woher kommt denn die dbf-Datei? Kannst du die zugehörige Index-Datei nicht beschaffen? - Ich fürchte, da hast du schlechte Karten... :(

Daniel B.
30.09.2005, 07:14
Klappt denn der IMPORT ohne Index-Datei?
(Ich habe auch schon mal -über Import- auf DBFs zugegriffen,
und ich bin mir wirklich ziemlich sicher, daß ich damals
auch kein Indexfile hatte.)

Vielleicht kann man dann daraus etwas "stricken".

Viel Erfolg!

Daniel

EDIT: Vielleicht heißt die Index-Datei auch nicht so, wie sie heißen sollte
(andere Datei-Endung?)... nur mal eine Idee.

tornado
30.09.2005, 08:17
Nur so ein Gedanke...

Ich hatte mal kleinere Probleme mit dbf-Verknüpfung weil...

der Dateiname zu lang war !!!

Nouba
30.09.2005, 14:33
aus <a href="http://office.microsoft.com/en-us/assistance/HP051885461033.aspx">Troubleshoot importing and linking</a>I can't open or update a linked Microsoft Visual FoxPro or dBASE table.

* If you link a .dbf file and associate an index (.idx, .cdx, .ndx, or .mdx) file, then Microsoft Access needs the index file to open the linked table. If you delete or move Microsoft Visual FoxPro or dBASE index files or the information (.inf) file Microsoft Access creates, you won't be able to open the linked table.
* If you link a Visual FoxPro or dBASE table with a memo field, then Microsoft Access needs the associated memo (.dbt) file to open the linked table. If you delete or move this file, you won't be able to open the linked table.
* When you use Microsoft Access to update the data in your .dbf file, it updates the index files to reflect your changes. If you use Visual FoxPro or dBASE to update data, you must update the associated indexes within Visual FoxPro or dBASE as well. Microsoft Access can't use a linked table if the indexes you specified aren't current.
* You can't update a Visual FoxPro or dBASE table if its data (.dbf) or index (.idx, .cdx, .ndx, or .mdx) files are set to read-only. To check this, use Microsoft Windows Explorer to display the folder where the files are located, right-click the data or index file, click Properties, and then click the General tab. If the Read-only check box is selected, clear it and then click OK.
* If your Visual FoxPro or dBASE tables are stored on a read-only drive or CD-ROM, Microsoft Access can't create an .inf file in the same folder as the .dbf files, and you won't be able to link the tables. To link a table on a read-only drive, you must specify in the Windows Registry the path to a read/write drive where you want Microsoft Access to create the .inf file.
* You may not have the latest dBASE ISAM drivers. Microsoft has created updated dBASE ISAM drivers for Microsoft Jet 4.0 that do not require the installation of the Borland Database Engine (BDE) to provide full read/write access to dBASE files. The default Jet 4.0-based dBase ISAM drivers that ship with Microsoft Data Access Component (MDAC) 2.1 and later, allow read-only access to dBASE files unless the BDE is installed. To obtain these ISAM drivers, you must contact Microsoft Technical Support, and request that they be sent to you by a Support Professional.